søndag 8. mars 2015

Dekkmann

Fra April 2014 og til dags dato har jeg hospitert hos Dekkmann Molde. Her har jeg blitt godt kjent med både nye og gamle kolleger. Vi er blitt som en liten familie her, vi er en gjeng som har det  gøy på jobb, men selvsagt skal dette vær en seriøs arbeidsplass, hvor kunden står i sentrum, så alvorlig skal det også være. Litt av begge deler, akkurat sånn det skal være.

Jeg har i hvertfall fått en god del større kunnskap om dekk ( ihvertfall på personbiler), men har enda mye å lære, men jeg merker at ting går lettere nå enn da jeg begynte, bare det å regne tilbud til kunden på vanlige personbil dekk går så og si som en lek nå.

I tilegg holder jeg kontakt med gamle kolleger fra posten, enten det er DB eller Transporten, de er jo stadig vekk innom og skal ha nye dekk til postbilene eller få pigget nye hjul på nye Scaniaer, og da skal det selvsagt være med godkjente kjettinger, det er alltid kjekt når de er innom, før de igjen haster ut på sine ruter, jeg sier som i gamle dager, - Posten Skal Frem -. Stå på, dere gjør en kjempejobb! :)

i desember 2014 var jeg med Dekkmann på Julebord i Agnvika, litt artig og bli kjent og med de andre avdelingene fra Møre og Romsdal,  Ksu og Ålesund. =).  Julebordet ellers var kjekt, sosialt samvær er også viktig, vi treffes jo stort sett bare over telefonen .

Jeg vet ikke hvordan det er  med andre dekkmann ansatte, men jeg har fått for (u)vane og se på dekk / felg til andre når jeg er ute, usikker på hva det kommer av, men jeg tror det kommer av at jeg blitt så vant til å se på dårlige / utslitte / nye dekk på jobb at jeg plukker fort ut biler som absolutt burde vært inne og fått kontrollert dekkene sine. Mulig det er sånn i alle jobber når man har vært i den en stund?, eller kanskje jeg bare veldig opptatt av at ting skal være etter boka? .

Kom gjerne innom for en hygelig prat og kanskje ett godt tilbud på vinter eller sommerdekk ☺☺






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar