søndag 15. mars 2015

Lars Einar gjør ting han IKKE kan

Heisan , for en herlig søndag dere!!

I dag fikk jeg altså ånden over meg, nei ikke den hellige ånde, dårlige ånde , arbeidsånden eller andre spirituelle ting, men rett og slett bakeånden. Siden jeg har vært så godtesjuk / kakesjuk i det siste , innså jeg tilslutt at skulle det bli noe på meg, (ikke sex), men kake eller lignende , ja da måtte jeg rett og slett ta (turbo)mixeren i egne hender. Med stort pågangsmot, arbeidslyst (nei, der kom jo arbeidsånden snikende likevel), fant jeg fram det jeg trengte. Det første hinderet var rett og slett og få målt opp ca 125 gram med smør som skulle smeltes. Etter å ha stirret lenge nok på smørpakken med strekene og målt den opp og ned  og i mente, fant man ut at det ikke var så vanskelig likevel, smøret skulle nå uansett bare rett opp i en kasssrolle for å smeltes. Mens smøret stod og smeltet i sett eget fett, (haha), så fant jeg frem kjeksblandingen og hadde den i en bolle, mens jeg ventet utolmdig på at smøret skulle smelte, skikkelig feite saker for å si det sånn..Ugh!!!


Ett etter ett par timer på kjøkkenet, uten alt for mye "styr og ståk", va det bare å sette den i kjøleskapet og vente spent på resultatet.  Spenningen var til og ta og føle på, noen tok til tårene, mens andre mer eller mindre måtte ha hjertemassasje, munn til munn og andre "wake up Calls", rett og slett, for så spennede var det. Vi , imidlertid, valgte og ta oss en tur ut i det fine været, rett og slett for å trekke inn litt frisk vårluft, kjøre med radiostyrt brannbil, og ta en runde på sparkesykkel. Etter en liten diskusjon, mellom far og sønn, ble det bestemt at også far skulle prøve seg en runde på sparkesykkel, det gikk tåelig bra, til stor glede for publikum og stormende jubel. Det mistenkes nok at noen regnet med at gamlingen kom til å dette av sparkesykkelen, men der ble de altså grundig snytt for en ekstra latter.

Det skulle naturlig nok ha vært satt inn bilde av før og resultat , men pga at teknikken ikke helt sammarbeider er dette midlertid utsatt. Data'n er nede, er en ofte brukt unnskylding i våre data dager, også data'n son skulle gjøre alt så mye enklere, ja til og med penn og papir skulle vekk ,men det er en sannhet med modifiksjoner, for det er nemmelig IKKE sant, vi bruker jo mer papir enn noengang før.

Resultatet av kakebakingen ble , ok , til å være første gang. Smaken og utseende var også greit, men hadde neppe stått til noe seier i en eventuell konkurranse , men jeg må nå i hvertfall gratulere meg selv med at jeg greide å følge en oppskrift. Greit...Det neste steget blir å klare og lese en Ikea tegning, sliter litt med den biten enda, men det blir vel om ca 40. år eller deromkring?? :), så det er bra jeg kjenner fagfolk som kan å skru Ikea. =) Ellers kan det v el nevnes at kaka var så søt, at selv undertegnede greide maks to kakestykker, for at det ikke skulle bli for mye.

Hm.. Også kom jaggu den bermøte arbeidsånden også snikende. 3. maskin med klær er faktisk satt på, og tørketrommel nr 1. er faktisk tømt og satt på igjen.. Alt i ett, effektiv husmor/ far i dag. Så nå skal jeg ta og slenge meg på sofaen og bare nyte resten av søndagen. :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar