søndag 8. mars 2015

SYKEMELDT!!!

Etter at jeg hadde jobbet i Solsiden Barnehage, fikk jeg tips om en ledig sjåfør jobb, jeg søkte , og var heldig og fikk den? Eller var jeg det? Til og begynne med virket det som en grei jobb, man møtte opp på Molde Bakeri, lastet bilen med varer og kjørte så en runde til Åndalsnes og leverte brødvarer til forskjellige butikker der inne. Desverre hadde undertegnede liten erfaring med last sikring så det ble ofte mye rot og ødelagte varer til butikkene, så den karrieren der var dømt til å mislykkes. Den andre delen av jobben bestod av ren gods kjøring og logistikk, men det var i grunnen ganske enkelt , man fikk melding på telefonen hvor man skulle hente godset og hvor man skulle levere det hen. Det var stort sett de samme bedriftene hver dag så dette lærte man seg fort.

Etterhvert så begynte jeg å merke på ryggen min at jeg kunne fortsette med denne jobben. Den gamle ryggskaden min begynte å gjøre seg gjeldende, det ble mye inn og ut av bilen hver dag,  dette førte til at jeg ble sykemldt ett års tid. 

Desverre begynte problemene når lønna skulle utbetales, ofte kom den ikke på konto når den skulle, man fikk ikke beskjed om at man faktsik var trekt i lønn pga at ting var blitt skadet under transport, det  var rett og slett bare trekt fra lønna, noe som ikke kan kalles helt rent spill i fra arbeidsgiver sin side.  I tilegg var det heller ikke lett å få ut hverken sykepenger eller feriepenger, det endte tilslutt med at jeg måtte slå de konkurs, og kort tid etter det kom skatteaten og gjorde det samme, før de ærklerte  seg selv konkurs. Jeg fikk i hvertfall de resterende pengene jeg hade krav på, via Nav sitt lønssgaranti fond, etter en lang kamp og uttalige mailer og telefoner fram og tilbake, jeg er veldig glad for at dette nå er ett avsluttet kapittel . Jeg unner INGEN å ha det på denne måten, det fører ikke til noe annet uttalige søvnløse netter, og det at man må snu på hver ei krone for å få det til å gå rundt.

- slitsomt - . rett og slett!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar